26. tammikuuta 2010

Vahanukketehtaan tytöt

Ihonväri vaihtuu, haba pullistuu, uuma tiukkenee, Kate Winsletistä tehdään kaidempi. Kaksi mainiota kuvakatsausta viime vuosien tylyimpiin muotilehti-photoshoppauksiin:



Newsweek-lehti tosin ilmeisesti pölli alkuperäisen aiheen Jezebeliltä. Laatujournalismi kukkii!




(Via: Kate Harding's Shapely Prose: Photoshops Greatest Hits)

3 kommenttia:

myytinmurtaja kirjoitti...

Seuraavaksi ne varmaan hommaavat mannekiininsa suoraan Pandoralta. Säästyy aikaa ja vaivaa.

Hanna kirjoitti...

Toi retouching menee välillä kyllä todella överiksi.
Itse suhtaudun kuvien photarointiin kaksijakoisesti. Koska kyseinen väline kuuluu alaani aika vahvasti, näen kuvamanipuloinnin parhaimmillaan ilmaisukeinona ja taidemuotona.

Kuvanmuokkaukseen on käytännössä mahdotonta vetää mitään rajoja. Kököistä kuvista muutokset on helppo havaita, mutta sitten on kuvia, jotka näyttävät oikeilta ja vaikuttavat asenteisiin, mutta ovatkin 75% kuvankäsittelijän piirtoalustasta. Varsinaisesti se itse käsittely ei olekaan se ongelma, vaan se mihin sillä halutaan vaikuttaa.

Molemmissa koosteissa esiintyvästä Kate Winsletin peilikuvasta tulee muuten yksi asia mieleen. Kuvankäsittelijät ovat tottuneet syynäämään kuvasta pienimpiäkin "virheitä", joten tuntuu aika erikoiselta, että peilikuva olisi jäänyt tsekkaamatta. Epäilen sen olevan kannanotto.

Lisää hauskaa löytyy muuten täältä: http://photoshopdisasters.blogspot.com/

myytinmurtaja kirjoitti...

Hanna: "Molemmissa koosteissa esiintyvästä Kate Winsletin peilikuvasta tulee muuten yksi asia mieleen. Kuvankäsittelijät ovat tottuneet syynäämään kuvasta pienimpiäkin "virheitä", joten tuntuu aika erikoiselta, että peilikuva olisi jäänyt tsekkaamatta. Epäilen sen olevan kannanotto."

Hm, kuulostaa kieltämättä ihan todennäköiseltä.

"Varsinaisesti se itse käsittely ei olekaan se ongelma, vaan se mihin sillä halutaan vaikuttaa."

Tästä olen samaa mieltä. En minäkään mitään naapurinpojan ottamia vinoja kymppikuvia kaipaa lehtien sivuille. Mutta kun mainos väittää minun saavan valoahohtavan alabasteri-ihon käyttämällä X-tuotetta, ollaan huonoilla teillä. Jos mainos antaa ymmärtää, että olen huono ihminen, jos mulla ei ole mainosmallin minimaalista uumaa, ollaan vieläkin huonommilla.


Kiitos linkistä! :-D Nuo kuvat ovat aina yhtä tyrmääviä!

(Tuohon blogiin onkin viitattu jo parissa muussa kuvankäsittely-kirjoituksessani.)